Implementaci CRM by měla předcházet příprava vstupních dat. Musíte identifikovat vstupní data a místa jejich vstupu - to znamená odpovědět na otázku, zda bude Váš systém propojen s emailovým klientem, telefonním systémem a stávajícím řešením správy zákaznických dat. Současnou databázi klientských informací je třeba také předpřipravit pro integraci do nového systému:
- šablonovitě vymezit podstatné informace - eliminovat nepodstatné;
- odstranit duplicitní záznamy;
- zkontrolovat pravopis;
- sjednotit úpravu malých a velkých písmen;
- sjednotit podobu kalendářních dat a časů;
- sjednotit sekvenci dat za sebou - např. pomocí MS Excel.
Příprava dat se u mnoha projektů stává částí vyžadující nejvíce času a finančních prostředků. Z čehož samozřejmě plyne, že díky předpřipraveným datům můžete citelně ušetřit a urychlit realizaci projektu. Na druhou stranu lze optimalizovat nutnost vlastní práce přenesením odpovědnosti za převod dat pouze na partnera