Definice a technické požadavky
Klíčovou okolností je vědět, co chceme - tedy přesně vymezit předmět zakázky na CRM:
-
zvolit kategorii: operativní, analytické či kolaborativní CRM;
-
určit dotčené firemní procesy, specifikovat nezbytné moduly a datové vazby systému;
-
definovat požadavky na škálovatelnost systému;
-
odvodit řešení v rozmezí pólů vlastní instalace až plně cloudového řešení, případně specifikovat technické požadavky a
-
odhadnout požadavky na podporu.
Abychom mohli pokročit dále, musíme také definovat vlastní představu náročnosti řešení - tedy:
-
počet uživatelů/licencí;
-
vlastní definice maximálních cen: nákladů pořízení, provozních či paušálních nákladů, nákladů na dodatečné služby podpory.
Průzkum trhu
Víme-li co chceme, v jakých množstvích a cenách, můžeme se pustit do porovnání nabídek na trhu. Vodítkem nám může být i zjištění, jaké CRM používá konkurence. Případně oslovíme dodavatele, který již implementoval CRM v našem oboru.
Vzorová data a podklady hodnocení
Pokud už máme vybrán užší kruh partnerů, zhodnotíme kompatibilitu jejich systémů s vlastním prostředím, daty a zaměstnanci. Dopředu si stanovíme váhy hodnocení, v nichž by neměly chybět náklady, komplexnost řešení, jeho funkčnost a okolnosti podpory. Otestování CRM je ideální provést na vlastních datech, v návaznosti na požadované datové můstky a optimálně v zastoupení zaměstnanců, kteří mají s finálním CRM pracovat.