Jste již vůbec na CRM připraveni?
Zavedení CRM systému před tím, než váš projekt začne naplno fungovat, má několik výhod – a není to jen úspora času, který jinak zabere jeho implementace později za běhu.
Je zde však několik bodů, které je těžké dopředu předvídat:
- Počet zákazníků, se kterými budete skrze CRM pracovat, lze dopředu před rozběhnutím byznysu obtížně určit
- Určení druhu dat, která potřebujete o zákaznících sbírat a využívat
- Rozpočet, který jste schopni do softwaru investovat, se lépe odhaduje, až když projekt generuje určitý stabilní profit
Pokud se rozhodnete CRM systém pořídit, neotálejte s tím příliš dlouho. Níže najdete několik znaků, podle kterých poznáte, že již nastal správný čas pro zavedení CRM.
Měli byste zvážit pořízení CRM pro Váš start-up?
|
ANO |
Zatím NE |
Stádium projektu |
Projekt se rozjel a má stabilně zákazníky. |
Zatím je projekt v rozjezdu a nemá stabilně zákazníky. |
Klientská základna |
Již máte, nebo v blízké době očekáváte, široký okruh zákazníků. |
Máte jen pár zákazníků a neočekáváte rychlý růst |
Data |
Potřebujete analyzovat a rozdělovat data o vašich zákaznících. |
Zatím nepotřebujete sbírat a analyzovat klientská data. |
Přístup |
Více lidí potřebuje pracovat s daty o zákaznících. |
Pouze pár lidí potřebuje pracovat s daty o zákaznících. |
Prodejní proces |
Máte pořádně definován prodejní proces a jste připraveni prodávat. |
Ještě nemáte kompletně definován prodejní proces. |
Současné metody |
Současné metody dostatečně nepokrývají potřeby práce se zákazníky nebo trvají dlouho. |
Vaše současné metody fungují bez problémů a postačují požadovaným účelům. |
Otázky při zvažování parametrů CRM softwaru
Prostě vybíráte CRM software, který bude dostupný, jednoduchý a přizpůsobitelný vašim start-upovým požadavkům. Abyste si byli jisti, že naleznete tyto věci ve vašem novém CRM, položte si následující otázky.
- Jaký zvolíte způsob přístupu k systému?
Pokud budete využívat CRM offline, hledejte spíše on-premise řešení. Ta nejsou závislá na přístupu k internetu. Naopak cloudové řešení umožňuje přístup odkudkoliv s pomocí internetu, navíc je to často levnější varianta, což může být právě pro start-upy rozhodující.
- Kolik lidí bude systém využívat?
Mnoho dodavatelů účtuje ceny za provoz systému podle počtu uživatelů. Je vhodné na začátku vědět, kolik uživatelů jej bude používat. Předejdete tak zbytečnému přeplacení za nekompletní využití systému, či naopak tomu, že vám nebude systém stačit.
- Bude systém růst tak, jak poroste váš start-up?
Tato otázka je právě v případě začínajících projektů důležitá. Software by měl být schopen růst zároveň s projektem, abyste jej nemuseli za chvíli měnit kvůli tomu, že již jednoduše nedostačuje. Hledejte dodavatele, kteří nabízí flexibilní platební podmínky v závislosti na tom, v jakém rozsahu systém využíváte.
- Jak je implementace náročná?
Pokud nemáte mnoho prostoru a chcete čas potřebný k zavedení systému co nejvíce minimalizovat, hledejte řešení, která poskytují rychlou a jednoduchou implementaci s nízkými nároky.
Zaškolení uživatelů někteří dodavatelé provedou bezplatně, ale někteří si mohou za to účtovat poplatky navíc. Na tyto věci si dejte také pozor.
- Je jednoduché naučit se systém používat?
Start-upy často musí pracovat na několika různých úkolech zároveň. To poslední, co byste potřebovali, je to, aby vás systém zdržoval a odváděl pozornost od hlavních úkolů, na které se soustředíte. Hledejte proto systém, který je uživatelsky jednoduchý.