Při výběru partnera pro implementaci CRM vyjděte z kombinace požadované robustnosti systému, velikosti vlastního podniku a výše prostředků, které budete chtít investovat. Velké podniky hledají většinou komplexní nasazení CRM napříč všemi firemními procesy. Podnikům menším stačí parciálně pokrýt např. marketing nebo zákaznický servis. Robustnost je pak přímo úměrná potřebě investice do CRM.
CRM na vlastním serveru nebo hostovaný systém?
S tím úzce souvisí i to, zda chcete CRM nakoupit od partnera včetně všech licencí a provozovat ho na vlastních serverech. Nebo naopak můžete zvolit poskytovatele plně hostovaného systému. Partner pak vlastními silami obstarává veškerý provoz systému, do kterého máte přístup skrz uživatelské účty a platíte paušální poplatek za hostovanou softwarovou službu (SaaS).
Řešení SaaS bývají navíc i multiplatformní: nezávislá na operačních systémech a typu koncových zařízení. Systém může být jednak plně soběstačný, jednak navázán na další software (např. MS Outlook, Exchange Server aj.) Při výběru je tedy třeba zohlednit i to, zda dodavatel nabízí napojení svého systému na další služby, či je schopen doprogramovat datové můstky pro často přenášená data.
Kompatibilita CRM software
Podstatným faktorem výběru partnera jsou jeho reference a vzájemná kompatibilita. Je třeba zjistit, zda a s jakým úspěchem dodavatel realizoval zakázky pro firmy podobného oboru a velikosti. Přitom se můžete také soustředit na reputaci společnosti, z níž lze odvodit její důraz na spokojenost klientů. Finanční ukazatele lze použít coby indikátory stability partnera, od kterého očekáváte dlouhodobou spolupráci. A vzájemné porozumění nejlépe otestujete na konzultantech dodavatele, s nimiž musíte najít společnou řeč.
Ať už preferujete integraci ve firemním systému nebo schopnost poskytovat podporu ze strany partnera - vždy je třeba akcentovat dlouhodobá hlediska, protože implementované CRM se jen obtížně mění.