Implementace CRM - On-premise řešení
Varianta on-premise (také on-site) představuje klasický přístup k provozu software. Je třeba zakoupit licence, aplikace provozovat na vlastních serverech a zajišťovat vlastními silami. Data provozujete lokálně v rámci firemního systému a máte nad nimi kontrolu. Náklady pořízení odepíšete v rámci amortizace nehmotného investičního majetku.
Výhody on-premise řešení
-
nezávislost na připojení k internetu;
-
absence vázanosti na konkrétního poskytovatele cloudu;
-
snadnější migrace dat (nevázaná na API poskytovatele cloudu);
-
větší možnosti přizpůsobení;
-
úplná kontrola systému a dat.
Cloudové CRM řešení
Cloudové řešení (také on-line, on-demand) je poskytováno formou softwarové služby (SaaS). Software je hostován na prostředcích dodavatele, k datům přistupujete přes internet, veškerou správu a infrastrukturu zajišťuje partner implementace. Odpadají vstupní náklady na hardware a licence, paušální poplatek za službu okamžitě promítáte do hospodářského výsledku.
Výhody cloudového řešení
-
minimální počáteční investice;
-
rychlá implementace;
-
nulový management provozu;
-
rychlý cyklus aktualizace;
-
škálovatelnost;
-
multiplatformní charakter.
Hybridní CRM řešení
Oba hlavní přístupy bývají různě kříženy. V praxi se tak setkáme s realizacemi typu řešení hostované u třetího partnera - poskytovatele privátního cloudu či rozšíření on-site řešení o cloudové funkce ve prospěch podpory mobilních zařízení aj. Křížením obou přístupu lze docílit optimální kombinace funkcionality na straně jedné a zabezpečení dat na straně druhé. Konzervativní preference on-premise řešení dnes už nedostatečně doceňuje zabezpečení datových center chráněných proti fyzickému přístupu, přírodním pohromám i kybernetickým útokům.